Tips, trix & nyheter

Black Friday 2017

Fenomenet Black Friday kan vid det här laget inte ha undgått någon. En rapport från Svensk Handel gällande 2016 års Black Friday visar att 29% av svenskarna spenderar i snitt 1817 kronor under Black Friday och den totala summan uppgick till 3,6 miljarder kronor. 57% uppgav också att de skulle handla julklappar under Black Friday. 2016 kände 89% av de tillfrågade till konceptet Black Friday.
Läs mer

Dela den här texten?

Annonstips inför julhandeln!

På samma sätt som julhandeln kan bli dyr för privatpersoner kan den bli det för annonsörer. Detta gäller framförallt i sociala medier där trafiken ökar under jul. Här kommer våra tips för hur du annonserar i jul med en begränsad budget.
Läs mer

Dela den här texten?

Facebook Agency Day 2017

För fjärde året i rad slog Facebook upp portarna till deras kontor i Dublin för ”Agency Day”. Under dagen bjuds mängder av byråer från Europa, Mellanöstern och Afrika in för att ta del av nyheter och inspiration från Facebook och Instagram. Social Media Lab var självklart på plats och vi har frågat byråchef Emelie Smidt om vad som sas på Facebooks “Agency Day”.
Läs mer

Dela den här texten?

Svenskarna och Internet!

Årets rapport av Svenskarna och Internet har landat - användningen av sociala medier fortsätter att öka och Facebook är fortsatt störst men Instagram och Snapchat knappar in på giganten.
Läs mer

Dela den här texten?

Inside-out eller outside-in?

Att arbeta med content och annonsering på Facebook innebär en uppsjö av möjligheter gällande att testa sitt annonsmaterial och contentarbete. Två sätt att göra detta, som vi själva tagit fram, är via inside-out eller outside-in tester.
Läs mer

Dela den här texten?

Skippa hemsidan?

Den digitala revolutionen har sedan länge fört allt från möbelvaruhus till kvarterskrogar ut på internet  och idag är hemsidan en naturlig del av alla företags arbete. Oavsett om den används som sälj-,informations- eller varumärkesbyggande-kanal. Nu står vi dock i startgroparna inför nästa steg i utvecklingen. De sociala medierna skapar förutsättningar för att helt skippa den egna hemsida och istället sköta allt de digitala arbete genom sociala nätverk som Facebook, Instagram och Snapchat.
Läs mer

Dela den här texten?

Senaste nytt från Snapchat!

Snart rullar Snapchat ut en ny funktion där du som privatperson skall kunna skapa dina egna geografiskt avgränsade filter. Perfekt till festen, bröllopet eller varför inte något än mer kreativt?
Läs mer

Dela den här texten?

Grattis Emil!

Idag har vi tagit oss ett litet snack med vår yngsta medarbetare Emil Berggren, 21. I förra veckan blev han certifierad annonsköpare av Facebook!
Läs mer

Dela den här texten?

En genomgång av F8 – Facebooks årliga konferens.

I tisdags gick Facebooks årliga utvecklarkonferens F8 av stapeln. Under två dagar berättade sociala medie-giganten om det kommande årets nyheter och framtidens planer och visioner. Huvudföreläsningen dominerades av AR, AI och VR. Augmented Reality, Artificial Intelligence och Virtual Reality. För er som kanske inte har tid, ork eller lust att titta på hela föreläsningen kommer här en sammanfattning!
Läs mer

Dela den här texten?

Snapchat vs Facebook. Slaget om disposable media.

I veckan har vi nåtts av nyheten att Facebook återigen kopierar funktioner från Snapchat. Denna gång rör det sig om de populära funktionerna “My Story” och “Snapchat lenses” som nu implementerats i Facebooks messenger med namnen “Facebook Stories” och “Camera Effects”. Allt för att följa med i den rådande trenden av “disposable media”. Vem vinner kriget om användarna? Och vilken plattform passar bäst för företag?
Läs mer

Dela den här texten?