Tips, trix & nyheter

Nyheter från Instagram

Senaste månaderna har det skett en rad nyheter på Instagram. Allt ifrån nya verktyg för att utvärdera kontons trovärdighet till möjligheten att förse inlägg med dolda hashtags har presenterats i appen och som kommande funktioner. I vanlig ordning är det svårt att säga när funktionerna blir tillgängliga för alla användare eller om de överhuvudtaget blir verklighet i slutändan. I veckans blogg kommer en sammanfattning av vad som är på gång.
Läs mer

Dela den här texten?

Facebook om Black Friday

Black Friday kanske känns långt borta men faktum är att den 23 november närmar sig med stormsteg och vill du vara framgångsrik under denna köpgalna dag så är det hög tid att börja arbetet redan nu. För två veckor sedan var vi inbjudna av Facebook för att närvara vid deras seminarium med temat Black Friday och i denna blogg så delar vi med oss av de insikter och statistik vi fick under seminariet.
Läs mer

Dela den här texten?

Facebook Watch är här!

När Facebook lanserar nya produkter som konkurrerar med andra redan befintliga plattformar och produkter så benämns de ofta som “Facebooks nya xx-dödare”. Vi såg det bland annat när de lanserade Facebook Marketplace och nu är det alltså dags igen. Låt oss presentera Facebook Watch, som sägs vara en “YouTube-dödare”. Vad är det? Vi leder dig igenom.
Läs mer

Dela den här texten?

Mobile first-video i Sociala Medier

Video växer på sociala medier och det blir allt viktigare att tänka mobile first när du tar fram ditt videomaterial. I bloggen presenterar vi lite statistik, tips, trix och information om video i sociala medier.
Läs mer

Dela den här texten?

Tankar om Facebooks nyhetsflöde

I förra veckan gick vi igenom turerna kring ändringar i Facebooks nyhetsflödesalgoritm som dominerat de senaste veckornas sociala medie-nyheter. Denna vecka kommer en fördjupning av vår syn på hur detta kommer att påverka användare, medier, företag och annonsörer på Facebook.
Läs mer

Dela den här texten?

Inside-out eller outside-in?

Att arbeta med content och annonsering på Facebook innebär en uppsjö av möjligheter gällande att testa sitt annonsmaterial och contentarbete. Två sätt att göra detta, som vi själva tagit fram, är via inside-out eller outside-in tester.
Läs mer

Dela den här texten?