Tips, trix & nyheter

Allt viktigt om video på Facebook!

På Facebook är det rörligt material som får användarnas uppmärksamhet och engagemang. Men utöver att göra en riktigt bra video finns det lite andra saker att tänka på för att en video ska bli succé. Vi har sammanställt en liten checklist med saker att tänka på för bäst resultat.
Läs mer

Dela den här texten?

Nyheter från Instagram

Senaste månaderna har det skett en rad nyheter på Instagram. Allt ifrån nya verktyg för att utvärdera kontons trovärdighet till möjligheten att förse inlägg med dolda hashtags har presenterats i appen och som kommande funktioner. I vanlig ordning är det svårt att säga när funktionerna blir tillgängliga för alla användare eller om de överhuvudtaget blir verklighet i slutändan. I veckans blogg kommer en sammanfattning av vad som är på gång.
Läs mer

Dela den här texten?

Facebook Messenger

Hur kommunicerar du med dina vänner eller dina kunder idag? Vi drar till med en vild gissning och säger att Facebook messenger troligtvis är ett av de verktyg du använder för detta ändamål. Om inte, så är det definitivt en bra idé att låta Facebook Messenger bli en naturlig del av ditt företags dagliga kommunikation. Vi går igenom varför det är ett bra verktyg att ha koll på samt hur du effektiviserar din kommunikation samt hittar nya sätt att nå till kunder via Facebook Messenger.
Läs mer

Dela den här texten?

Svenskarna och Internet 2018

Det är oktober och därmed har Internetstiftelsen i Sverige släppts årets version av rapporten Svenskarna och internet! Rapporten går igenom allt från hur det svenska folket lyssnar på podd, spelar mobilspel och såklart, hur de använder sociala medier. Nedan går vi igenom hur användningen av de största sociala medierna ser ut i Sverige. Rapporten är i sin helhet på över 120 sidor och vi rekommenderar att alla som är intresserade eller arbetar i branschen bläddrar igenom den då den innehåller mycket intressant information.
Läs mer

Dela den här texten?

Timing är A och O

...Ja, det menar i alla fall Google. En undersökning som de gjort tillsammans med Bain & Company visar nämligen att det numer är av stor vikt att du inte bara känner till din målgrupp och deras intressen, utan även när du kan fånga deras intresse och nå ut med ditt budskap. Hur ska du då tänka och vad bygger detta egentligen på? Vi leder dig igenom innebörden av Googles påstående.
Läs mer

Dela den här texten?

Facebook om Black Friday

Black Friday kanske känns långt borta men faktum är att den 23 november närmar sig med stormsteg och vill du vara framgångsrik under denna köpgalna dag så är det hög tid att börja arbetet redan nu. För två veckor sedan var vi inbjudna av Facebook för att närvara vid deras seminarium med temat Black Friday och i denna blogg så delar vi med oss av de insikter och statistik vi fick under seminariet.
Läs mer

Dela den här texten?

Länkskatt & Copyright-filter!

I dagarna har det skrivits mycket om en ny copyright-lag från EU som många menar kommer att förändra internet. Förslaget röstades igenom en första gång i EU-parlamentet i onsdags förra veckan och kommer att innebära en hel del förändringar gällande hur privatpersoner, medier och andra aktörer får bete sig på internet. Nedan går vi igenom förslagen om en “länkskatt” och ett upphovsrätts-filter, samt hur de kan komma att förändra internet.
Läs mer

Dela den här texten?

Facebook Watch är här!

När Facebook lanserar nya produkter som konkurrerar med andra redan befintliga plattformar och produkter så benämns de ofta som “Facebooks nya xx-dödare”. Vi såg det bland annat när de lanserade Facebook Marketplace och nu är det alltså dags igen. Låt oss presentera Facebook Watch, som sägs vara en “YouTube-dödare”. Vad är det? Vi leder dig igenom.
Läs mer

Dela den här texten?

Mobile first-video i Sociala Medier

Video växer på sociala medier och det blir allt viktigare att tänka mobile first när du tar fram ditt videomaterial. I bloggen presenterar vi lite statistik, tips, trix och information om video i sociala medier.
Läs mer

Dela den här texten?

Häng med i förändringarna hos Google

För ungefär en månad sedan meddelade Google att de valt att rebranda delar av sitt varumärke, nämligen annonsverktyget Google AdWords. Vi går närmare in på vilka förändringar som gjorts samt vilka funktioner och verktyg som du bör hålla extra utkik efter framöver!
Läs mer

Dela den här texten?